euronews

ساخت وبلاگ

دیوید کامرون بدنبال استعفایش اقامتگاه و دفتر کار رسمی نخست وزیری بریتانیا پلاک ۱۰ در خیابان داونینگ لندن را ترک می کند اما گربه معروف اقامتگاه می ماند.

به گفته یک سخنگوی دولت، «لری» به یکی از کارمندان شاغل در اقامتگاه نخست وزیر تعلق دارد و نه دیوید کامرون و به همین دلیل هم عمارت نخست وزیری را ترک نمی کند.

لری اولین گربه ای است که نامش برای اولین بار توسط نخست وزیری در پارلمان برده می شود.

دیوید کامرون در آخرین حضورش در پارلمان بریتانیا بعنوان نخست وزیر با بذله گویی گفت:«این شایعه پیچیده که من به نوعی لری را دوست ندارم، نه، دوستش دارم و عکسی دارم که این ادعا را ثابت می کند. متاسفانه نمی توانم لری را با خود ببرم، در اقامتگاه همراه کارکنانی که بسیار دوستش می دارند، همانگونه که من دوستش دارم، می ماند.»

لری که بعدها برای دور نگاه داشتن موش از خیابان داونینگ و پیرامون اقامتگاه نخست وزیری بخدمت گرفته شد به هنگام مراسم های ویژه در برابر اقامتگاه نخست وزیر بریتانیا و خبرنگاران و دوربین ها پرسه می زند.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 145 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 18:40

ترزا مِی نخست وزیر جدید بریتانیا، روز چهارشنبه ۱۴ ژوئن، ۲۳ تیرماه، بوریس جانسون شهردار سابق لندن را به عنوان وزیر جدید امور خارجه کابینه خود برگزید. آقای جانسون از حامیان سرسخت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بود.

فیلیپ هموند، وزیر سابق امور خارجه بریتانیا به سمت وزیر دارایی منصوب شد. دفتر نخست وزیری اعلام کرد که جورج اوزبورن وزیر سابق دارایی استعفاء کرده است.

مایکل فالون وزیر دفاع بریتانیا در سمت خود ابقاء شد و لیام فاکس، وزیر سابق دفاع که در سال ۲۰۱۱ میلادی استعفاء کرد وزیر تجارت بین المللی شد.

از سوی دیگر، دیوید دیویس، عهده دار تبین ساز و کار و مذاکرات برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و امبر راد عهده دار وزارت کشور بریتانیا شد.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 162 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 18:40

هفته نامه فکاهی «کانار آنشنه» که به دلیل انتشار گزارش هایی تحقیقی درباره سیاستمداران یکی از پرخواننده ترین نشریات فرانسه است در تازه ترین شماره اش از دستمزد نامتعارف آرایشگر شخصی فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری این کشور خبر داد.

رنه دوسیر، نماینده سوسیالیست پارلمان در واکنش به این خبر می گوید: «وقتی که رئیس جمهوری در تلویزیون ظاهر می شود، او باید درست مثل حضور در انظار عمومی ظاهری عالی داشته باشد. ما به طور حتم می توانیم این کار را برای رئیس جمهوری با بهایی مناسب تر انجام دهیم.»

کریستین لوفول، سخنگوی دولت فرانسه، پرداخت دستمزد ماهانه ۹ هزار و ۵۸۹ یورو به آرایشگر رئیس جمهوری دولت سوسیالیست را تایید کرده است. این آرایشگر از ماه مه ۲۰۱۲میلادی و برای پنج سال به استخدام الیزه درآمده است.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 141 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 18:40

ساکنان شهر تائی یوان در استان شانکسی چین از ماشین آلات سنگین بالا می روند تا از سیلاب در امان باشند. عکس از استرینگر/رویترز euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 148 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 0:46

پنج روز پس از حملۀ مهاجمی با کامیون به مردم در شهر نیس فرانسه که ۸۴ کشته بر جای گذاشت، می توان نشانه هایی از بازگشت تدریجی زندگی عادی به این شهر و ساحل زیبای آن را مشاهده کرد.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 138 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 0:46

به وبسایت جدید یورونیوز خوش آمدید

این وبسایت امکانات جدیدی، از جمله بخش همه نگاه ها (All Views) را شامل می شود؛ بخشی که نشانگر تنوع چشم اندازهای یورونیوز است.

خبرنگاران ما به ۱۳ زبان، اخبار واقعی را با استفاده از ویدیو، شبکه های اجتماعی، نقل قول های مستقیم، تصاویر و نمایه ها به شما مخاطبان ارائه می کنند. هدف ما پوشش حداکثری دیدگاه های مختلف است.

وبسایت جدید به شکلی طراحی شده که بر روی تمام رایانه ها، تبلت ها و تلفن های هوشمند قابل دسترسی باشد. با استفاده از امکانات وبسایت جدید یورونیوز می توانید تمام برنامه های یورونیوز و همچنین آخرین بولتن های خبری را به صورت ویدیوهای درخواستی ببنیند. امکان مشاهده پخش زنده برنامه های یورونیوز هم در دسترس شما است.

با استفاده از وبسایت جدید یورونیوز در جریان آخرین اخبار فرهنگی و تازه ترین رویدادهای جهان فنآوری و دانش قرار بگیرید.

پیشنهادها و انتقادهای شما به بهبود کیفیت وبسایت جدید ما کمک می کند.

می توانید، مثل همیشه نظرات خود را از طریق فیسبوک و توییتر یورونیوز با ما در میان بگذارید.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 150 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 0:46

کپی برداری از متن سخنرانی میشل اوباما، همسر رئیس جمهوری کنونی آمریکا توسط ملانیا ترامپ، همسر نامزد جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری با واکنش های زیادی روبرو شده است. هواداران دونالد ترامپ می گویند این یک اشتباه سهوی است.

آنتیا مک براد، رئیس دفتر لورا بوش، همسر رئیس جمهور سابق آمریکا در این باره می گوید: «چنین اتفاقی وقتی می افتد که هیچ زیرساختی وجود نداشته باشد و هیچ کس کنترل های دقیق و نهایی را برای یک نطق بزرگ انجام ندهد. شرط می بندم که این یک اشتباه بوده که هرگز دوباره آن را تکرار نخواهند کرد.»

میشل اوباما این سخنرانی را در سال ۲۰۰۸ و در کارزار انتخاباتی دور اول همسرش ایراد کرده بود. ملانیا ترامپ در مورد نطق خود گفته که خود وی متن آن را با کمی کمک نوشته است.

یکی از نمایندگان حاضر در گردهمایی جمهوریخواهان معتقد است که سروصداهای زیادی برای یک موضوع بی اهمیت برپا شده و همین امر موجب منحرف شدن توجه از مسائل اصلی می شود.

یکی دیگر از حاضران در گردهمایی جمهوریخواهان می گوید:« فکر می کنم بهترین راه برای حل چنین اشتباهاتی این است که خیلی زود واقعیت را بگوییم.»

نمایندۀ دیگری با توصیه به تیم تبلیغاتی دونالد ترامپ برای حل این مشکل می گوید: «این مساله یک اشتباه غیرحرفه ایست. یکسال بیشتر نیست که کارزار دونالد ترامپ آغاز شده و اولین بار است که این افراد وارد یک زندگی حرفه ای سیاسی در چنین سطحی شده اند.»

خبرنگار یورونیوز از کلیولند می گوید: «از قضا تیم دونالد ترامپ علیرغم نفرت خود، این نطق را از میشل اوباما قرض گرفته است و نه به عنوان مثلا از آن رامنی، همسر نامزد قبلی جمهوریخواهان که از اوباما شکست خورد. شاید آنها به خودشان گفته اند اگر مثل اوباماها رفتار کنیم حتما برنده می شویم.»

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 141 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 13:59

فتح الله گولن، رهبر جنبش موسوم به گولن و یکی از مخالفان اصلی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه از واشنگتن خواست هرگونه درخواست استرداد از سوی ترکیه را رد کند. آمریکا می گوید بررسی خواستۀ ترکیه برای بازگرداندن فتح الله گولن طولانی خواهد بود.

مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجۀ آمریکا در این باره در یک کنفرانس خبری گفت: «این مساله یک شبه تمام نمی شود وقت خواهد برد اما ما برای بررسی این درخواست استرداد منطبق بر معاهدات موجود در این زمینه آماده هستیم.»

دولت ترکیه فتح الله گولن را متهم می کند که کودتای نافرجام روز پانزدهم ژوییه را هدایت می کرده است. وی که از سال ۱۹۹۹ به طور تبعید خودخواسته را برگزیده و در آمریکا اقامت گزیده است، هرگونه مشارکت در طراحی و اجرای این کودتا را رد می کند. فتح الله گولن روز دوشنبه در گفت و گو با رسانه های بین المللی نظیر خبرگزاری فرانسه گفت شخصا از ماجرای استرداد نگرانی ندارد و آماده است در یک کمیسیون بین المللی برای یافتن طراح اصلی این کودتا حاضر شود.

ترکیه پیش از این در سال ۲۰۱۳ و در ماجرای رسوایی فساد مالی و اختلاس در میان اعضای نزدیک به رهبران ترکیه و حزب عدالت و توسعه از جمله پسر رئیس جمهور که منجر به استعفای سه وزیر این کشور شد، خواهان استرداد فتح الله گولن شده بود.

سخنگوی وزارت خارجۀ آمریکا می گوید: «اینکه ایالات متحدۀ آمریکا را همدست یا مرتبط با وقایع روز جمعه بدانیم غیرمنطقی است. این کشور یکی از متحدان ناتوست، دولت ترکیه به شکلی دموکرات انتخاب شده و یک دموکراسی قوی [در این کشور] وجود دارد. ما در این بحران در کنار ترکیه ایستاده ایم.»

جان کری وزیر خارجۀ آمریکا در پی درخواست ترکیه برای این استرداد تاکید کرده است که به دلیل نبود مدارک ارتباط وی با کودتا بازگرداندن فتح الله گولن «شدنی» نیست و دولت ترکیه باید اسناد و مدارک در این زمینه را به آمریکا ارائه کند.

در پی کودتایی که روز جمعه در ترکیه بوقوع پیوست هزاران نفر از نیروهای نظامی، قضات و کارکنان دولتی به اتهام مشارکت در این کودتای نافرجام یا نزدیکی به جنبش گولن دستگیر یا از کار معلق شده اند.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 161 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 13:59

پارلمان فرانسه سه شنبه شب با تمدید حالت فوق العاده در فرانسه تا شش ماه دیگر موافقت کرد. این لایحه قرار است روز چهارشنبه و پنج شنبه در سنای فرانسه بررسی شود و پس از رای گیری در سنا دوباره به پارلمان ارجاع خواهد شد تا بعد از تصویب نهایی به اجرا گذاشته شود.

تمدید حالت فوق العاده در فرانسه در پی حملۀ تروریستی در نیس صورت می گیرد که منجر به کشته شدن ۸۴ نفر شد. در صورت تصویب این لایحه، حالت اضطراری در فرانسه تا پایان ژانویۀ سال ۲۰۱۶ ادامه خواهد یافت.

حالت فوق العاده در فرانسه در پی حملات تروریستی در روز سیزدهم نوامبر در پاریس برقرار شد و این دومین باریست که تمدید می شود.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 150 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 13:59

دومین روز برپایی کنوانسیون ملی جمهوریخواهان آمریکا در شهر کلیولند، روز سه شنبه تحت تاثیر سخنرانی ملانیا ترامپ قرار گرفت. همسر دونالد ترامپ در افکار عمومی متهم به «سرقت ادبی از سخنرانی میشل اوباما» شده است.

دونا، یکی از شهروندان اوهایو و حامی جمهوریخواهان به یورونیوز می گوید: «بگذارید اینگونه نگاه کنیم. ممکن است که او هرگز سخنرانی دیگری را نشنیده باشد و این موضوعات به ذهن خودش خطور کرده و نوشته باشد؛چیزهایی در رابطه با پیشینه قومی خودش. به نظرم او با توضیح اینکه شوهرش با چه چیزی رو به رو می شود کارش را خیلی خوب انجام داد.»

کارول، دیگر شهروند اوهایو می گوید: «واکنش من این است که آنها درباره این موضوع به این دلیل حرف می زنند که نمی خواهند درباره تمامی نقاط قوت جمهوری خواهان حرف بزنند. همین طوردرباره اینکه چقدر کلینتون و اوباما بد بوده اند. فکر نمی کنم که موضوع مهمی باشد. این سخنرانی در سبک و سیاق بانوی اول بود. این مهم است.»

روز دوشنبه نیز همزمان با آغاز کنوانسیون چهار روزه و سراسری جمهوری خواهان بسیاری از معترضان دونالد ترامپ به تظاهرات پرداختند.

یکی از معترضان می گوید: «او حرف هایی نفرت انگیز درباره ما می زند و این درست نیست و باید او به چالش گرفته شود.» دیگری می گوید: «او دارد یک جنبش فاشیستی در آمریکا راه می اندازد. او می بازد ولی جنبشش باقی می ماند.»

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 153 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 7:41

ساعاتی پس از حمله دوشنبه شب یک نوجوان افغانستانی با تبر و چاقو به مسافران قطاری در ایالت بایرن آلمان، داعش با انتشار این ویدئوی آماتور در اینترنت مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. در این ویدئو ظاهرا مهاجم اعتراف می کند که طی یک عملیات انتحاری ماموریتش را انجام می دهد. در این ویدئو او همچنین از دیگر مسلمان ها خواسته تا به شیوه او عمل کنند. هنوز اعتبار و صحت این ویدئو تایید نشده است.

به گفته مقام های قضایی آلمان مهاجم در وصیت نامه خود از قصدش برای گرفتن انتقام برادران و خواهران مسلمانش سخن گفته است. پیشتر یوآخیم هرمان، وزیر امور داخلی ایالت بایرن گفته بود که در محل زندگی مهاجم «پرچم دست ساز داعش پیدا شده است.»

به گفته پلیس این نوجوان از دو سال پیش که وارد آلمان شده اقدام غیر قانونی انجام نداده است.

اریک اوهلنشلاگر، دادستان آلمانی در این باره گفت: «این نوجوان افغان، پناهجویی است که در آلمان درخواست پناهندگی داده است. او تا دو هفته پیش در ارودگاه پناهجویی اوکسنفورت زندگی می کرد و بعد از آن نزد خانواده ای میزبان فرستاده شده بود.»

این حادثه از یک سو احتمالا فرصتی دوباره به منتقدان سیاست های مهاجرتی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان می دهد تا به او بتازند و از سوی دیگر احتمالا شیوه ادغام پناهجویان در جامعه آلمان را زیر سوال خواهد برد.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 151 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 7:41

دونالد ترامپ روز سه شنبه و در دومین روز از گردهمایی جمهوریخواهان به عنوان نامزد رسمی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ برگزیده شد. وی در این رقابت ها که در ماه نوامبر برگزار خواهد شد با هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات برای ورود به کاخ سفید رقابت خواهد کرد.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 152 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 7:41

بوریس جانسون، وزیر امورخارجه بریتانیا می گوید روسیه می تواند بشار اسد را به پای میز مذاکره بیاورد.

آقای جانسون که روز سه شنبه در یک نشست خبری مشترک با همتای آمریکایی اش در لندن سخن می گفت درباره وضعیت سوریه یادآور شد: «تمامی کشور با فاجعه بشری دیگری رو به رو است و بنابراین جهشی دوباره در شمار پناهجویانی که در پی فرار از سوریه هستند دیده می شود. روسیه به ویژه توانایی ویژه ای برای ترغیب رژیم سوریه درخصوص پایان کشتار و بازگشت به میز مذاکره دارد.»

جان کری، وزیر امورخارجه ایالات متحده آمریکا نیز در این نشست بر ضرورت همکاری در جامعه بین الملل برای مقابله با تروریسم تاکید کرد.

آقای کری گفت: « درباره امنیت مردم که تهدید می شود؛ چنانچه امروز توسط یک جوان در یک قطار با تبر صورت گرفت یا فردی آشفته حال که با کامیون شماری زیادی از مردم را زیر می گیرد، در واقع هیچ یک از این موارد میزان تعهد ما را کاهش نمی دهد و ما را مثل همیشه قوی نگه می دارد.»

فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه وزیران امورخارجه ایتالیا، آلمان و فرانسه برای گفت و گو با همتای بریتانیایی خود در لندن به سر می برند. آقای جانسون نیز روز پنجشنبه در واشینگتن خواهد بود.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 145 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 3:10

"سی نفر از اجساد شناسایی شده در میان کشته شدگان این حمله که در روز ملی فرانسه اتفاق افتاد، مسلمان بوده اند."

روز سه شنبه، پنج روز پس از حمله شهر نیس در روز ملی فرانسه، اجساد هر ۸۴ نفر قربانی این حادثه شناسایی شد.

سی نفر از اجساد شناسایی شده در میان کشته شدگان این حمله که در روز ملی فرانسه اتفاق افتاد، مسلمان بوده اند.

تمر مجری که همسر و فرزند خود را در این حادثه از دست داده است گفت: «من فقط همسرم را پیدا کردم. روی زمین بود و حرکت نمی کرد. به خواب رفته بود. تمام شب تا دو صبح با او ماندم. مثل شما من هم از این بیمارستان به دیگری رفتم. همه جا… همه جا رفتم. حتی با پاریس و مارسی تماس گرفتم. ولی پسرم آنجا نبود. یک خانم که در محل بود گفت که یک آتشنشان او را برده است. می گفتم به من رحم کنید و بگویید که پسرم زنده است یا نه. در نهایت خوشحال شدم که فهمیدم پسرم کجاست. نزد خداوند.»

عبداالقادر صدونی، امام مسجد شهر نیس می گوید: «یک پسر چهار ساله مرده است. این اولین بار است که او به مسجد آمده و آن هم در تابوت. پس لطفا بس کنید. اجازه دهید که که نفرت پراکنی و صحبت از نژاد را تمام کنیم. همه عزادار و ناراحتند.»

چند روز پیش از این حمله، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه از تعلیق وضعیت اضطراری در آینده نزدیک خبر داده بود. اما با وجود ادامه تهدیدات در این کشور، سه شنبه ۱۹ ژوئیه، پیش نویس طرح دولت فرانسه برای تمدید وضعیت فوق العاده در سراسر فرانسه تا ابتدای سال ۲۰۱۷، در شورای وزیران بررسی و برای رای گیری به پارلمان رفت.

مقامات فرانسه اعلام کرده اند که فرد دیگری را در شهر پاریس بازداشت کرده اند که در حال برنامه ریزی حمله مشابهی بوده است. در جستجوی محل زندگی او تعدادی اسلحه، پاسپورت غیرقانونی و گواهینامه راندن ماشینهای سنگین، کشف شده است.

محمد حوایج بوهلال، مهاجم شهر نیس هنگام جشن آتشبازی روز ملی فرانسه با کامیون به دل جمعیت رفت و دست کم ۸۴ نفر را کشت و ۵۰ نفر را زخمی کرد که حال بسیاری از آنان وخیم گزارش شده است.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 152 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 3:10

سرنوشت ورزشکاران روسیه در المپیک ریو در گرو تصمیم کمیته بین المللی المپیک است. این کمیته قرار بود امروز سه شنبه تصمیم نهایی خود را در این باره اعلام کند اما آن را به دو روز دیگر یعنی پنجشنبه موکول کرده است.

کمتر از سه هفته مانده به المپیک ریو، کمیته بین المللی المپیک می گوید در حال بررسی گزینه های قانونی است و همزمان منتظر رای دادگاهی است که روی پرونده دوپینگ ورزشکاران روس کار می کند.

با اینحال این کمیته روز دوشنبه از اعمال تدابیر انضباطی علیه مقام های روسیه خبر داد؛ از جمله اینکه به هر کسی که در این پرونده دست داشته مجوز حضور در بازی های ریو داده نمی شود. گفته می شود ویتالی موتکو، وزیر ورزش روسیه یکی از آنهاست. براساس گزارش کمیسیون مستقل تحقیقات «آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ»، او و برخی دیگر از مقام های روسیه در برنامه نظام مند دوپینگ ورزشکاران روس طی چهارسال گذشته و در جریان المپیک زمستانی ۲۰۱۴ سوچی دست داشته اند.

گزارش «آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ» جزئیات استفاده نظام مند دوپینگ در میان ورزشکاران روس تحت نظر دولت این کشور را تشریح کرده است.

در همین حال مسکو ادعاهای مطرح در این گزارش را رد کرده و آن را سیاسی خوانده است.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 155 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 3:10

هشت نظامی ترک که در جریان کودتای نافرجام در ترکیه با هلی کوپتر به یونان گریخته بودند درخواست پناهندگی خود را تسلیم مقام های مربوطه در این کشور می کنند.

به گفته ایلیا ماریناکی، یکی از وکلای این نظامیان «آنها مشارکت در کودتا را رد کرده و می گویند با هلی کوپترشان در حال جابجایی زخمی ها بودند که هدف آتش پلیس ترکیه قرار گرفتند و در پی آن از ترس از دست دادن جانشان فرار کردند.» او افزود: «امروز ما به کمیته پناهجویی آمده ایم و برای اولین بار نام آنها ثبت شد. آنها نگرانند از اینکه درصورت بازگشت به ترکیه با مجازات اعدام یا شکنجه روبرو شوند.»

یونان می گوید درخواست پناهندگی این نظامیان در چارچوب قوانین بین المللی و با در نظرگرفتن اتهام آنها مبنی بر مشارکت در کودتا باید تحت بررسی قرار گیرد.

هشت نظامی ترک (دو فرمانده، دو سروان و دو گروهبان) روز پنجشنبه به دلیل ورود غیرقانونی به خاک یونان در دادگاه حاضر خواهند شد و هفته آینده نیز برای درخواست پناهندگی با آنها مصاحبه خواهد شد.

ترکیه با «خائن» خواندن این نظامیان خواستار استرداد آنها از یونان شده است. از سوی دیگر مقام های قضایی یونان روز دوشنبه ادعا کردند که هیچ درخواستی در این زمینه دریافت نکرده اند. سفیر ترکیه در آتن نیز می گوید بازگردانده نشدن این نظامیان کمکی به بهبود روابط دوجانبه نخواهد کرد.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 150 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 0:28

در ادامه روند پاکسازی نهاد های دولتی که در پی کودتای نافرجام در ترکیه آغاز شد، وزارت آموزش این کشور مجوز ۲۱ هزار آموزگاری را که در موسسات خصوصی فعالیت دارند لغو کرده است.

این تصمیم درست پس از آن اتخاذ می شود که هیات عالی آموزش به روسای ۱۵۷۷ دانشکده در سراسر ترکیه دستور داد تا استعفا دهند.

به این مجموعه باید ۱۵ هزار کارمند و آموزگار وزارت آموزش ترکیه را نیز افزود که فعالیتشان به حالت تعلیق درآمده است.

به گفته مقام های وزارت آموزش ترکیه افرادی که مشمول این تصمیم شده اند اغلب با فعالیت های تروریستی در ارتباط بوده اند.

از سوی دیگر ترکیه مجوز شبکه های رادیویی و تلویزیونی نزدیک به فتح الله گولن را لغو می کند.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 157 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 0:28

در اسپانیا برای هجدهمین ماه پیاپی میزان طلبهای بانکها که نسبت به بازپرداخت آنها شک و تردید وجود دارد کاهش یافته است. در حال حاضر ۹.۸ درصد کل طلبهای بانکها شامل این ریسک می شود این در حالی است که نسبت به یک سال پیش کاهش ۱.۶ درصدی داشته است.

سیاستهای بانک مرکزی اروپا و تدابیر دولت اسپانیا در این تحول مثبت نقش مهمی داشته اند. اتحادیه اروپا برای نجات بانکهای اسپانیایی ۴۰ میلیارد یورو کمک مالی اعطا کرده است.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 135 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 23:18

گزارش تحلیلی

گزارش ریچارد مک لارن، حقوقدان کانادایی و رئیس کمیسیون مستقل تحقیقات «آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ» از وجود یک «سیستم دوپینگ دولتی» در کشور روسیه و در دوران برگزاری بازیهای المپیک سوچی در سال ۲۰۱۴ میلادی خبر می دهد.

بر اساس این گزارش، دستکم هشت هزار نمونه ای که برای انجام آزمایشهای مربوطه در دوران این بازیها گرفته شده بودند، به کمک سرویس مخفی روسیه نابود شده اند.

تقلب در ورزش روسیه تنها به بازیهای المپیک سوچی محدود نمی شد. از سال ۲۰۱۱ میلادی و در رقابتهای بین المللی متعدد دیگری که روسیه میزبان بوده، چنین تقلبهایی دیده شده است؛ از جمله در مسابقات قهرمانی دو و میدانی سال ۲۰۱۳ میلادی، مسابقات قهرمانی شنا در سال ۲۰۱۵ و مسابقات شمشیربازی در سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ میلادی.

ریچارد مک لارن، رئیس کمیسیون تحقیقات آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ می گوید: «این سیستم توسط مقامات روس و پس از نتایج فاجعه بار تیم روسیه در المپیک زمستانی سال ۲۰۱۰ میلادی در ونکوور به اجرا گذاشته شد و استفاده از آن، دستکم تا ماه اوت سال ۲۰۱۵ میلادی ادامه داشت.»

بر اساس این گزارش، روسها برای تقلب در مسابقات از سه شیوه استفاده می کردند: تخریب، تحریف و پنهان کاری (اختفای اسناد جرم). آنها گاه یکی از این روش ها را استفاده می کرده اند و گاه هر سه روش را با هم و بطور همزمان.

در گزارش مک لارن جزئیات تقلب به اینگونه شرح داده شده است:

-۱ قبل از آغاز بازیها، ورزشکاران نمونه ادرار سالم خود را ارائه می دادند. نمونه ای که با هیچ محصول دوپینگی آلوده نشده بود.

-۲ مقامات روس این نمونه ها را در فریزر نگهداری می کردند.

-۳ سپس ورزشکاران استفاده از مواد مشمول دوپینگ را شروع می کردند.

-۴ در حین بازیها، ورزشکاران به روال همیشگی این مسابقات، نمونه ادرار دیگری را در اختیار دفتر مستقل ضددوپینگ می گذاشتند.

-۵ اما این نمونه ها در طول شب و توسط یکی از کارکنان سرویس امنیت فدرال روسیه و از طریق یک سوراخ موش در آزمایشگاه جابجا و با نمونه های سالمِ قبل از مسابقات، تعویض می شد.

-۶ تعویض نمونه ها با دقت تمام انجام می شد؛ بدون شکستن مهر و موم درِ ظرفها.

-۷ در نهایت این نمونه های ادرار سالم بود که در آزمایشگاه مورد تجزیه و تحلیل قرار می گرفت.

تا اکنون، تنها ورزش دو و میدانی روسیه به انجام این دوپینگ ها متهم شده بود اما بر اساس گزارش های اخیر، روسها در سی رشته ورزشی از جمله وزنه برداری، کشتی، قایقرانی، دوچرخه سواری، فوتبال و اسکیت دست به دوپینگ زده اند.

ریچارد مک لارن می گوید: «کار من، حکم من، تحقیق و تهیه گزارش و انتشار حقایق بود و نه توصیه کردن. من در این باره هیچ توصیه ای نکرده ام. هیچ توصیه ای نیز در این گزارش وجود ندارد. اطلاعاتی که در این گزارش ارائه شده، برای استفاده دیگران و انجام اقدامات عملی توسط آنها است.»

در واکنش به این گزارش، کرملین دخالتهای سیاسی در ورزش را محکوم کرده و آن را سناریویی برای یک جنگ سرد جدید تعبیر کرده است، جنگ سردی که این بار از طریق ورزش اعمال می شود.

بسیاری از کشورهای جهان، خواستار آن شده اند که ورزشکاران روسیه از حضور در المپیک ریو محروم شوند.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 135 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 23:18

  • وزیر داخلی بایرن آلمان: تبر و کامیون را نمی توان از جامعه برچید

    19/07 14:03
  • همسر دونالد ترامپ به سرقت ادبی متهم شد

    19/07 13:23
  • پارلمان بریتانیا رای به نوسازی زیردریایی های اتمی داد

    19/07 11:28
  • داعش مسئولیت حمله به مسافران قطار بین شهری آلمان را بر عهده گرفت

    19/07 10:42
  • اردوغان بدنبال کودتا: با رای پارلمان به اجرای حکم اعدام موافقت می کنم

    19/07 09:29
  • حمله مردی به مسافران قطاری در نزدیکی وورتسبورگ آلمان شماری زخمی برجای گذاشت

    19/07 09:01
  • جان دادن تمامی سرنشینان یک اتوبوس در تایوان

    19/07 08:52
  • کره شمالی به دریای ژاپن موشک های بالستیک پرتاب کرد

    19/07 07:49
  • اولین روز گردهمایی جمهوریخواهان در کلیولند با ناکامی مخالفان ترامپ پایان یافت

    19/07 04:45
  • ژنرال بازداشت شدۀ ارتش ترکیه اتهام نقش رهبری کودتا را رد کرد

    19/07 00:25
  • والس:هو کردن و سوت زدن در چنین مراسمی بی احترامی به قربانیان است

    18/07 23:53
  • مسکو گزارش آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ را سیاسی خوانده

    18/07 22:49
  • کنوانسیون جمهوریخواهان آمریکا برپا شد

    18/07 21:32
  • یک رشته تیراندازی ها در بزرگترین شهر قزاقستان پنج کشته برجای گذاشت

    18/07 19:54
  • مدل پاکستانی که بنام حفظ آبروی خانواده کشته شد

    18/07 19:01
  • چرا فرانسه هدف حملات اسلامگرایان است؟

    18/07 18:28
  • اظهار ناامیدی دولت ترکیه از پاسخ آمریکا به درخواست استرداد گولن

    18/07 17:58
  • دادستان پاریس: عامل حادثه مرگبار نیس هیچ ارتباطی با شبکه های تروریستی نداشته

    18/07 17:29
  • وادا دولت روسیه را به پنهان کاری در خصوص دوپینگ ورزشکاران این کشور متهم کرد

    18/07 15:56
  • کودتای بی سرانجام و پاکسازیهای گسترده در ترکیه

    18/07 15:54
  • euronews...
    ما را در سایت euronews دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 150 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 23:18